Utilitza Google My Business per a millorar el SEO de la teua empresa

04/08/2021 Escrito por

Quan dónes d’alta un negoci a Google My Business , li estàs aportant al cercador informació local rellevant i actualitzada sobre l’activitat comercial, béns o serveis que ofereix, dades de contacte, ubicació, horari, etc. Aquesta informació es mostra posteriorment a la part dreta superior de la pàgina de resultats (SERP) quan els clients potencials busquen el nom del negoci o l’activitat principal (també a Google Maps).

És una bona pràctica que també suma punts per a aconseguir un millor SEO.

A més, el panell de control de la fitxa del negoci mostra estadístiques amb informació que pot servir per complementar les dades que ja tenim d’altres serveis com Analytics: com busquen els clients teua empresa (manera directa o indirecta), on veuen la fitxa de l’empresa (a Google o a l’aplicació Maps), quines accions realitzen (visiten la teua pàgina web, sol·liciten indicacions per arribar, criden per telèfon), quines són les hores puntes d’activitat, quines fotos han vist, etc.

Finalment, també es pot crear una pàgina web “secundària” que serà allotjada baix un domini tipus empresa.negocio.site i des d’on es pot dissenyar una estratègia de linkbuilding cap a la pàgina o seccions rellevants del web del negoci.

Ressenyes de clients

Google My Business també ofereix als clients de la teua empresa la possibilitat d’escriure opinions o ressenyes sobre la seua experiència.

Com opinió personal, totes les ressenyes han de ser respostes pels amos, donant les gràcies per les aportacions (tant positives com negatives) que puguen fer els clients.

Si l’experiència del client ha estat positiva, els podem agrair el temps per haver compartit el seu testimoni amb la resta de la comunitat i animar-los a tornar.

Si l’experiència ha estat negativa, cal que donem la nostra versió dels fets, amb les corresponents disculpes si fes falta.